Az Egyetem működtetését a kancellár irányítja. Az Nftv. 13/A. § (2) bekezdés a-f) pontjaiban meghatározott feladatai tekintetében a kancellár az Egyetem vezetőjeként és képviselőjeként jár el.
Az Óbudai Egyetem kancellárja Ormándi Gabriella. A kancellár felel az Egyetem gazdasági, pénzügyi, kontrolling, belső ellenőrzési, számviteli, humánfejlesztési, munkaügyi, jogi, kommunikációs, marketing, igazgatási, informatikai tevékenységéért, az intézmény vagyongazdálkodásáért, ideértve a műszaki, létesítményhasznosítási, üzemeltetési, logisztikai, szolgáltatási, beszerzési és közbeszerzési ügyeket is, irányítja e területen a működést, valamint felügyeli az Egyetem innovációs és nemzetközi tevékenységét. Felel a belső kontrollrendszer keretében - a szervezet minden szintjén érvényesülő – megfelelő kontrollkörnyezet, integrált kockázatkezelési rendszer, kontrolltevékenységek, információs és kommunikációs rendszer, és nyomon követési rendszer (monitoring) kialakításáért, működtetéséért és fejlesztéséért.
A kancellár feladat- és hatáskörét részletesen az Óbudai Egyetem Szervezeti és működési szabályzata I. kötete, a Szervezeti és működési rend tartalmazza.
A kancellár jogkörét a SzMR-ben meghatározott esetekben vagy az ügyek meghatározott körében az Egyetem vezető beosztású alkalmazottjára átruházhatja.A kancellár akadályoztatása, érintettsége, a kancellári tisztség átmeneti betöltetlensége esetén a kancellár helyetteseként a kancellárhelyettes jár el.